mostre

4 luglio - 31 agosto 2017

Fantasy

In mostra i quadri di Nini (pseudonimo di Nie Jingjing), giovane artista cinese rappresentante dell’Espressionismo Cinese Astratto.

I quadri raccontano temi e storie filtrati dall’emozione e dalla pratica artistica, in cui il gesto gioioso ed emotivamente positivo (fancy) ricrea sulla tela concetti, luoghi e finzioni storiche.

In tutte le sue opere, elementi ironici e concettuali si mescolano a luoghi geografici italiani visitati dall’artista.

I am a curious person, I like watching the world. Every living object even a grain of sand, a dust, have their own character. The world is endless, endless without extension. I try to feel every mood, every move, every experience, every thought of the undercurrent, then I realized the world refined into the canvas on the color. I use colors to vent my love of the world, this is my language of communication with the world. All this is my language of communication with the world. And my art works are also my life traces” (Nini).

DAL 4 LUGLIO AL 31 AGOSTO 2017

SALA CENACOLO